Praktische info

Hieronder vind je alle praktische info over Houffa Gravel.

Iedereen start volgens het principe van een massastart op basis van leeftijdscategorie. Per leeftijdscategorie wordt er een startbox gemaakt. Het startschot voor de eerste leeftijdscategorie wordt gegeven om 8u30 gevolgd door de andere categorieën met een interval van enkele minuten.

De exacte starturen per categorie volgen later nog.

De top 25% per leeftijdscategorie kwalificeert zich voor het UCI WK Gravel later op het jaar. Die 25% wordt berekend op het aantal effectieve starters, niet op het vooraf aantal ingeschreven renners. De uitslagen worden opgemaakt op basis van de gereden tijd.

Iedereen bepaalt zijn eigen tempo, doel en intensiteit!

  • 50 km: Geen kwalificatie-afstand                          
  • 68 km: Officiële kwalificatie-afstand voor het UCI WK Gravel (mannen 60+ en vrouwen 50+)
  • 110 km: Officiële kwalificatie-afstand voor het UCI WK Gravel (mannen 19-59 jaar en vrouwen 19-49 jaar)

Na de verschillende starts per leeftijdscategorie kunnen zij dit niet competitief willen rijden vrij vertrekken tot volgende uren:

  • 50 km: tot 11u
  • 68 km: tot 10u30
  • 110 km: tot 10u

Bij je online inschrijving het je van ons een e-ticket ontvangen. Met dat e-ticket kan je ofwel op vrijdag ofwel op zaterdag je startnummer komen ophalen aan de inschrijvingsbalies:

  • Vrijdag 25 augustus: van 16u tot 19u
  • Zaterdag 26 augustus: vanaf 7u tot 11u

Verblijf je reeds in Houffalize op vrijdag dan raden we aan om je startnummer al op vrijdag op te halen. Zo kan je zaterdag vlotter starten!

Kom zaterdag zeker goed op tijd naar Houffalize zodat je voldoende tijd hebt om je wagen te parkeren en je klaar te maken voor de start.

Meer info over de UCI Gravel World Series vind je op https://ucigravelworldseries.com/

Enkele dagen voor het event ontvang je nog een mail met alle praktische info.

Naast een indrukwekkend parcours doorheen een prachtig decor bieden we je ook een omvangrijk deelnamepakket aan:

  • Een uitgebreide bevoorrading onderweg*
  • Technische bijstand op elke bevoorradingspost en aan start/finish
  • Depannagedienst onderweg
  • Medische service aan start/finish en onderweg
  • Een verzekering (geen helm = niet verzekerd)
  • Bepijld parcours met perfecte signalisatie
  • Een lekkere koffie van Il magistrale aangeboden voor de start
  • Bewaakte fietsenstalling
  • Kleedkamers & douches
  • Een leuke goodiebag van onze partners
  • Een professionele bike-wash van Kärcher
  • Een leuke après-bike in een gezellige sfeer

*Bevoorrading enkel op vertoon van het kaderplaatje

Start/finishlocatie

De exacte locatie wordt hier later bekend gemaakt.

 Startuur

8u30: startuur (zie ook startprocedure)

De officiële sluiting van de finish is voorzien om 17u00

Bereikbaarheid en parking

Enkele weken voor het event vind je hier een overzicht van de aanrijroutes en parkings.

Technische teams zullen ondersteuning bieden op de verschillende bevoorradingsposten en onderweg. Mocht je op enig moment niet meer verder kunnen, bel dan het noodnummer op de achterkant van je kaderplaatje.

De organisator raadt iedereen aan om geen zware inspanningen te leveren waarop men fysiek niet goed voorbereid is. Maak verstandige keuzes aangaande de afstand die je wil afleggen en/of het tempo dat je je lichaam wil opleggen. Wie prestatiegericht en aan hoge intensieteit wil sporten, laat zich best jaarlijks controleren door een (sport-)arts.

Het voorleggen van medische attesten is niet verplicht. Het is aan de sporter zelf om te beslissen hoe hij omgaat met de informatie die hij meekrijgt tijdens een medische controle. De organisator draagt dienaangaande geen verantwoordelijkheid.

Om het voortbestaan van het evenement niet in het gedrang te brengen, vragen we nadrukkelijk om de verkeersreglementen na te leven, geen afval achter te laten, geen bospaden te verlaten, en niet te wildplassen. Wij rekenen op een sportieve ingesteldheid van alle deelnemers.

Sportograf

Sportograf is de officiële fotoservice van de Yuzzu Gravel Series. Deze fotografen hebben de afgelopen jaren een goede reputatie opgebouwd onder de deelnemers met hun volledig digitale service en hun redelijke prijzen. Aangezien zij zelf actief zijn als fietsers, hebben ze ook een uitstekend gevoel vanuit het perspectief van de deelnemer. Na afloop van het event kan je hier jouw foto’s bekijken.

Een aantal deelnemers zullen de kans krijgen om vooraan te starten. De organisatie selecteert maximaal 25 renners op basis van een aantal criteria. Kort voor het evenement kan je op onze site de geselecteerde namen raadplegen. Enkel deze personen hebben recht op een plaats in de Priority Box, aanpassingen zijn niet meer mogelijk na publicatie van de lijst.

Vul dit formulier in om je kandidaat te stellen.

Bekijk ook onze pagina met veelgestelde vragen.